Delivery & Returns
Teslimat ve İade Politikası
(Eng.0) Most items in our stock ship within one to three business days, but will vary depending on item availability and/or production time, if applicable. If we are out of stock on an item that you’ve ordered, it takes 3-15 business days from the time you receive a shipping confirmation email and you will be notified by a Alef representative.
(Tur.0) Stoğumuzda bulunan çoğu ürün bir ila üç iş günü içinde kargoya verilir, ancak bu durum ürünün stok durumuna ve/veya varsa üretim süresine bağlı olarak değişiklik gösterir. Sipariş ettiğiniz bir ürünün stoklarımızda kalmaması durumunda, gönderim onayı e-postasını aldığınız andan itibaren 3-15 iş günü sürer ve bu konuda Alef müşteri temsilcisi tarafından bilgilendirileceksiniz.
(Eng.) 1 - Our policy lasts 14 days. If 14 days have gone by since your purchase, unfortunately, we can’t offer you a refund or exchange.
(Tur.) 1 - İade politikamız 14 gün sürer. Satın alma işleminizin üzerinden 14 gün geçtiyse maalesef size geri ödeme veya değişim sunamıyoruz.
(Eng.) 2 - To be eligible for a return, your item must be unused and tagged and in the same condition that you received it. It must also be in the original packaging.
(Tur.) 2 - İadeye hak kazanabilmek için, ürününüzün kullanılmamış ve satın aldığınızla aynı durumda olması gerekir. Ürün ayrıca orijinal ambalajında, etiketli olmalıdır.
(Eng.) 3 - We only replace items if you received already damaged. If you need to exchange it for the same item, please contact us immediately when you receive the package. Kindly note that Alef does NOT accept exchanges or refunds on used or the (alef sticker) tag-removed products.
(Tur.) 3 - Ürünleri yalnızca hasar görmüşse değiştiririz. Aynı ürünle değiştirmeniz gerekiyorsa, paketi aldığınızda lütfen hemen bizimle iletişime geçin. Alef'in kullanılmış veya (alef çıkartması) etiketi çıkarılmış ürünlerde değişim veya para iadesi kabul etmediğini lütfen unutmayın.
(Eng.) 4 - Custom orders may be exchanged only in our flagship store in Istanbul.
(Tur.) 4 - Özel siparişler sadece İstanbul ana ofisimizde değiştirilebilir.
(Eng.) 5 - If the item was marked as a gift when purchased and shipped directly to you, you’ll receive a gift credit for the value of your return. Once the returned item is received, a gift certificate will be mailed to you.
If the item wasn’t marked as a gift when purchased, or the gift giver had the order shipped to themselves to give to you later, we will send a refund to the gift giver and she/he will find out about your return.
(Tur.) 5 - Ürün satın alındığında ve doğrudan size gönderildiğinde hediye olarak işaretlenmişse, iadenizin değeri kadar bir hediye kredisi alırsınız. İade edilen ürün tarafımıza ulaştığında, size bir hediye sertifikası gönderilecektir.
Ürün satın alındığında hediye olarak işaretlenmemişse veya hediyeyi veren, size daha sonra vermek üzere siparişi kendisine göndermişse, hediyeyi veren kişiye bir geri ödeme göndereceğiz ve yalnızca o, iadenizi öğrenecektir.
(Eng.) 6 - Non-returnable items are:
- Alef sticker tag-removed products cannot be refunded.
- Custom orders; unfortunately, custom orders cannot be refunded.
- Sale items; only regular priced items may be refunded, unfortunately, sale items cannot be refunded.
- Gift cards cannot be refunded.
(Tur.) 6 - İade edilmeyen ürünler şunlardır:
- Alef etiketi çıkarılmış ürünlerde iade yapılmamaktadır.
- Özel siparişler; iade edilemez.
- İndirimli ürünler; sadece normal fiyatlı ürünler iade edilebilir, ne yazık ki indirimli ürünler iade edilemez.
- Hediye kartları iade edilemez.
(Eng.) 7 - In order to safely return your item to us please use the following guidelines:
-
Please notify us by phone +90 (212) 241 35 58 or e-mail customer@alef.com.tr that you would like to return your item and we will issue you DHL return labels.
-
All items must be sent in original packaging with all its original contents and must be delicately placed in the DHL pouch, accompanied by a sales receipt and sealed closed by tape.
-
Send your product to Vişnezade Mahallesi, Süleyman Seba Caddesi 79/1 Beşiktaş, İstanbul - Türkiye
-
Or You may take your return to our flagship store in Istanbul.
(Tur.) 7 - Ürününüzü bize güvenli bir şekilde iade etmek için lütfen aşağıdaki adımları takip edin:
-
Ürününüzü iade etmek istediğinizi lütfen +90 (212) 241 35 58 numaralı telefondan veya customer@alef.com.tr e-posta adresinden bize bildirin, size DHL iade etiketleri vereceğiz.
-
Tüm ürünler, tüm orijinal içeriği ile birlikte orijinal ambalajında gönderilmeli ve bir satış makbuzu ile birlikte DHL poşetine özenle yerleştirilmeli ve bantla kapatılarak kapatılmalıdır.
-
Ürününüzü Alef adresine gönderin – Vişnezade Mahallesi, Süleyman Seba Caddesi 79/1 Beşiktaş, İstanbul - Türkiye
-
Veya iadenizi İstanbul ana ofisimize elden de teslim edebilirsiniz.
(Eng.) 8 - Return Shipping
You will be responsible for paying for your own shipping costs for returning your item. Shipping costs are non-refundable.
Depending on where you live, the time it may take for your exchanged product to reach you, may vary.
If you are shipping an item over $25, you should consider using a trackable shipping service or purchasing shipping insurance. We don’t guarantee that we will receive your returned item.
(Tur.) 8 - İade Nakliyesi
Öğenizi iade etmek için kendi nakliye masraflarınızı ödemekle sorumlu olacaksınız. Nakliye masrafları iade edilmez.
Yaşadığınız yere göre değişim yaptığınız ürünün size ulaşma süresi değişiklik gösterebilir.
25$ üzerinde bir ürün gönderiyorsanız, izlenebilir bir nakliye hizmeti kullanmayı veya nakliye sigortası satın almayı düşünmelisiniz. İade ettiğiniz ürünü alacağımızı garanti etmiyoruz.
(Eng.) 9 - Refunds (if applicable)
Once your return is received and inspected, we will send you an email to notify you that we have received your returned item. We will also notify you of the approval or rejection of your refund.
If you are approved, then your refund will be processed, and a credit will automatically be applied to your credit card or original method of payment, within a certain amount of days.
(Tur.) 9 - Geri ödemeler (varsa)
İadeniz alındıktan ve incelendikten sonra, iade edilen ürününüzü aldığımızı bildirmek için size bir e-posta göndereceğiz. Ayrıca, geri ödemenizin onaylandığını veya reddedildiğini size bildireceğiz.
Onaylanmanız durumunda iade işleminiz gerçekleştirilecek ve belirli bir gün içerisinde kredi kartınıza veya orijinal ödeme yönteminize otomatik olarak bir kredi uygulanacaktır.
(Eng.) 10 - Late or missing refunds (if applicable)
-
If you haven’t received a refund yet, first check your bank account again.
-
Then contact your credit card company, it may take some time before your refund is officially posted.
-
Next, contact your bank. There is often some processing time before a refund is posted.
-
If you’ve done all of this and you still have not received your refund yet, please contact our Customer Service by phone +90 (212) 241 35 58 or e-mail customer@alef.com.tr
**If you have any other questions, please contact our Customer Service by phone +90 (212) 241 35 58 or e-mail customer@alef.com.tr
(Tur.) 10 - Geç veya eksik geri ödemeler (varsa)
-
Henüz bir geri ödeme almadıysanız, önce banka hesabınızı tekrar kontrol edin.
-
Ardından kredi kartı şirketinizle iletişime geçin, geri ödemenizin resmi olarak yayınlanması biraz zaman alabilir.
-
Ardından, bankanızla iletişime geçin. Geri ödeme yapılmadan önce genellikle bir işlem süresi vardır.
-
Tüm bunları yaptıysanız ve hala geri ödemenizi almadıysanız, lütfen +90 (212) 241 35 58 numaralı telefondan veya customer@alef.com.tr e-posta adresinden Müşteri Hizmetlerimizle iletişime geçin.
Mesafeli Satış Sözleşmesi
1. Taraflar
İşbu Sözleşme aşağıdaki taraflar arasında aşağıda belirtilen hüküm ve şartlar çerçevesinde imzalanmıştır.
1.1. ‘ALICI’ ; (sözleşmede bundan sonra "ALICI" olarak anılacaktır)
AD- SOYAD:
ADRES
1.2.‘SATICI’ ; (sözleşmede bundan sonra "SATICI" olarak anılacaktır)
AD- SOYAD: Yeşim Yüksek - ALEF
ADRES: Vişnezade Mah. Süleyman Seba Cad. 79/1 Beşiktaş, İstanbul
İş bu sözleşmeyi kabul etmekle ALICI, sözleşme konusu siparişi onayladığı takdirde sipariş konusu bedeli ve varsa kargo ücreti, vergi gibi belirtilen ek ücretleri ödeme yükümlülüğü altına gireceğini ve bu konuda bilgilendirildiğini peşinen kabul eder.
2. Tanımlar
İşbu sözleşmenin uygulanmasında ve yorumlanmasında aşağıda yazılı terimler karşılarındaki yazılı açıklamaları ifade edeceklerdir.
BAKAN : Gümrük ve Ticaret Bakanı’nı,
BAKANLIK : Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nı,
KANUN : 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’u,
YÖNETMELİK : Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’ni (RG:27.11.2014/29188)
HİZMET : Bir ücret veya menfaat karşılığında yapılan ya da yapılması taahhüt edilen her türlü tüketici işleminin konusunu ,
SATICI : Ticari veya mesleki faaliyetleri kapsamında tüketiciye mal sunan veya mal sunan adına veya hesabına hareket eden şirketi,
ALICI : Bir mal veya hizmeti ticari veya mesleki amaçlarla edinen, kullanan veya yararlanan gerçek ya da tüzel kişiyi,
SİTE : SATICI’ya ait internet sitesini,
SİPARİŞ VEREN: Bir mal veya hizmeti SATICI’ya ait internet sitesi üzerinden talep eden gerçek ya da tüzel kişiyi,
TARAFLAR : SATICI ve ALICI’yı,
SÖZLEŞME : SATICI ve ALICI arasında akdedilen işbu sözleşmeyi,
MAL : Alışverişe konu olan taşınır eşyayı ifade eder.
3. Konu
İşbu Sözleşme, ALICI’nın, SATICI’ya ait internet sitesi üzerinden elektronik ortamda siparişini verdiği aşağıda nitelikleri ve satış fiyatı belirtilen ürünün satışı ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerini düzenler.
Listelenen ve sitede ilan edilen fiyatlar satış fiyatıdır. İlan edilen fiyatlar ve vaatler güncelleme yapılana ve değiştirilene kadar geçerlidir. Süreli olarak ilan edilen fiyatlar ise belirtilen süre sonuna kadar geçerlidir.
4. Satıcı Bilgileri
Ünvanı
Adres
Telefon
Eposta
5. Alıcı Bilgileri
Teslim edilecek kişi
Teslimat Adresi
Telefon
Eposta/kullanıcı adı
6. Sipariş Veren Kişi Bilgileri
Ad/Soyad/Unvan
Adres
Telefon
Eposta/kullanıcı adı
7. Sözleşme Konusu Ürün/Ürünler Bilgileri
7.1. Malın /Ürün/Ürünlerin/ Hizmetin temel özelliklerini (türü, miktarı,rengi) SATICI’ya ait internet sitesinde yayınlanmaktadır. Satıcı tarafından kampanya düzenlenmiş ise ilgili ürünün temel özelliklerini kampanya süresince inceleyebilirsiniz. Kampanya tarihine kadar geçerlidir.
7.2. Listelenen ve sitede ilan edilen fiyatlar satış fiyatıdır. İlan edilen fiyatlar ve vaatler güncelleme yapılana ve değiştirilene kadar geçerlidir. Süreli olarak ilan edilen fiyatlar ise belirtilen süre sonuna kadar geçerlidir.
7.3. Sözleşme konusu mal ya da hizmetin tüm vergiler dâhil satış fiyatı aşağıda gösterilmiştir.
Ürün Açıklaması |
Adet |
Birim Fiyatı |
Ara Toplam |
|
|
|
|
Kargo Tutarı |
|
|
|
Toplam : |
|
Ödeme Şekli ve Planı
Teslimat Adresi
Teslim Edilecek kişi
Fatura Adresi
Sipariş Tarihi
Teslimat tarihi
Teslim şekli
7.4. Ürün sevkiyat masrafı olan kargo ücreti ALICI tarafından ödenecektir. Sipariş teslimatı SATICI’nın anlaşmalı olduğu DHL ve One Service Güvenlik Hizmetleri ile gerçekleştirilmektedir. Siparişi vermeden önce ALICI teslimat adresini kontrol etmelidir.
8. Fatura Bilgileri
Ad/Soyad/Unvan
Adres
Telefon
Eposta/kullanıcı adı
Fatura teslim :Fatura sipariş teslimatı sırasında fatura adresine sipariş ile birlikte
teslim edilecektir.
9. Genel Hükümler
9.1. ALICI, SATICI’ya ait internet sitesinde sözleşme konusu ürünün temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata ilişkin ön bilgileri okuyup, bilgi sahibi olduğunu, elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini kabul, beyan ve taahhüt eder. ALICI’nın; ön bilgilendirmeyi elektronik ortamda teyit etmesi, mesafeli satış sözleşmesinin kurulmasından evvel, SATICI tarafından ALICI' ya verilmesi gereken adresi, siparişi verilen ürünlere ait temel özellikleri, ürünlerin vergiler dâhil fiyatını, ödeme ve teslimat bilgilerini de doğru ve eksiksiz olarak edindiğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
9.2. Sözleşme konusu her bir ürün, 30 günlük yasal süreyi aşmamak kaydı ile ALICI' nın yerleşim yeri uzaklığına bağlı olarak internet sitesindeki ön bilgiler kısmında belirtilen süre zarfında ALICI veya ALICI’nın gösterdiği adresteki kişi ve/veya kuruluşa teslim edilir. Bu süre içinde ürünün ALICI’ya teslim edilememesi durumunda, ALICI’nın sözleşmeyi feshetme hakkı saklıdır.
9.3. SATICI, Sözleşme konusu ürünü eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun teslim etmeyi, her türlü ayıptan arî olarak yasal mevzuat gereklerine göre sağlam, standartlara uygun bir şekilde işi doğruluk ve dürüstlük esasları dâhilinde ifa etmeyi, hizmet kalitesini koruyup yükseltmeyi, işin ifası sırasında gerekli dikkat ve özeni göstermeyi, ihtiyat ve öngörü ile hareket etmeyi kabul, beyan ve taahhüt eder.
9.4. SATICI, sözleşmeden doğan ifa yükümlülüğünün süresi dolmadan ALICI’yı bilgilendirmek ve açıkça onayını almak suretiyle eşit kalite ve fiyatta farklı bir ürün tedarik edebilir.
9.5. SATICI, sipariş konusu ürün veya hizmetin yerine getirilmesinin imkânsızlaşması halinde sözleşme konusu yükümlülüklerini yerine getiremezse, bu durumu, öğrendiği tarihten itibaren 3 gün içinde yazılı olarak tüketiciye bildireceğini, 14 günlük süre içinde toplam bedeli ALICI’ya iade edeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
9.6. ALICI, Sözleşme konusu ürünün teslimatı için işbu Sözleşme’yi elektronik ortamda teyit edeceğini, herhangi bir nedenle sözleşme konusu ürün bedelinin ödenmemesi ve/veya banka kayıtlarında iptal edilmesi halinde, SATICI’nın sözleşme konusu ürünü teslim yükümlülüğünün sona ereceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
9.7. ALICI, Sözleşme konusu ürünün ALICI veya ALICI’nın gösterdiği adresteki kişi ve/veya kuruluşa tesliminden sonra ALICI'ya ait kredi kartının yetkisiz kişilerce haksız kullanılması sonucunda sözleşme konusu ürün bedelinin ilgili banka veya finans kuruluşu tarafından SATICI'ya ödenmemesi halinde, ALICI Sözleşme konusu ürünü 3 gün içerisinde nakliye gideri SATICI’ya ait olacak şekilde SATICI’ya iade edeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
9.8. SATICI, tarafların iradesi dışında gelişen, önceden öngörülemeyen ve tarafların borçlarını yerine getirmesini engelleyici ve/veya geciktirici hallerin oluşması gibi mücbir sebepler halleri nedeni ile sözleşme konusu ürünü süresi içinde teslim edemez ise, durumu ALICI'ya bildireceğini kabul, beyan ve taahhüt eder. ALICI da siparişin iptal edilmesini, sözleşme konusu ürünün varsa emsali ile değiştirilmesini ve/veya teslimat süresinin engelleyici durumun ortadan kalkmasına kadar ertelenmesini SATICI’dan talep etme hakkını haizdir. ALICI tarafından siparişin iptal edilmesi halinde ALICI’nın kredi kartı ile yaptığı ödemelerde, ürün tutarı, siparişin ALICI tarafından iptal edilmesinden sonra 14 gün içerisinde ilgili bankaya iade edilir. ALICI, SATICI tarafından kredi kartına iade edilen tutarın banka tarafından ALICI hesabına yansıtılmasına ilişkin ortalama sürecin 2 ile 3 haftayı bulabileceğini, bu tutarın bankaya iadesinden sonra ALICI’nın hesaplarına yansıması halinin tamamen banka işlem süreci ile ilgili olduğundan, ALICI, olası gecikmeler için SATICI’yı sorumlu tutamayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.
9.9. SATICININ, ALICI tarafından siteye kayıt formunda belirtilen veya daha sonra kendisi tarafından güncellenen adresi, e-posta adresi, sabit ve mobil telefon hatları ve diğer iletişim bilgileri üzerinden mektup, e-posta, SMS, telefon görüşmesi ve diğer yollarla iletişim, pazarlama, bildirim ve diğer amaçlarla ALICI’ya ulaşma hakkı bulunmaktadır. ALICI, işbu sözleşmeyi kabul etmekle SATICI’nın kendisine yönelik yukarıda belirtilen iletişim faaliyetlerinde bulunabileceğini kabul ve beyan etmektedir.
9.10. ALICI, sözleşme konusu mal/hizmeti teslim almadan önce muayene edecek; ezik, kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı ve ayıplı mal/hizmeti kargo şirketinden teslim almayacaktır. Teslim alınan mal/hizmetin hasarsız ve sağlam olduğu kabul edilecektir. Teslimden sonra mal/hizmetin özenle korunması borcu, ALICI’ya aittir. Cayma hakkı kullanılacaksa mal/hizmet kullanılmamalıdır. Satıcının matbu marka etiketi ürünün üzerinden sökülmeyecektir.Fatura iade edilmelidir.
9.11. ALICI ile sipariş esnasında kullanılan kredi kartı hamilinin aynı kişi olmaması veya ürünün ALICI’ya tesliminden evvel, siparişte kullanılan kredi kartına ilişkin güvenlik açığı tespit edilmesi halinde, SATICI, kredi kartı hamiline ilişkin kimlik ve iletişim bilgilerini, siparişte kullanılan kredi kartının bir önceki aya ait ekstresini yahut kart hamilinin bankasından kredi kartının kendisine ait olduğuna ilişkin yazıyı ibraz etmesini ALICI’dan talep edebilir. ALICI’nın talebe konu bilgi/belgeleri temin etmesine kadar geçecek sürede sipariş dondurulacak olup, mezkur taleplerin 24 saat içerisinde karşılanmaması halinde ise SATICI, siparişi iptal etme hakkını haizdir.
9.12. ALICI, SATICI’ya ait internet sitesine üye olurken verdiği kişisel ve diğer sair bilgilerin gerçeğe uygun olduğunu, SATICI’nın bu bilgilerin gerçeğe aykırılığı nedeniyle uğrayacağı tüm zararları, SATICI’nın ilk bildirimi üzerine derhal, nakden ve defaten tazmin edeceğini beyan ve taahhüt eder.
9.13. ALICI, SATICI’ya ait internet sitesini kullanırken yasal mevzuat hükümlerine riayet etmeyi ve bunları ihlal etmemeyi baştan kabul ve taahhüt eder. Aksi takdirde, doğacak tüm hukuki ve cezai yükümlülükler tamamen ve münhasıran ALICI’yı bağlayacaktır.
9.14. ALICI, SATICI’ya ait internet sitesini hiçbir şekilde kamu düzenini bozucu, genel ahlaka aykırı, başkalarını rahatsız ve taciz edici şekilde, yasalara aykırı bir amaç için, başkalarının maddi ve manevi haklarına tecavüz edecek şekilde kullanamaz. Ayrıca, üye başkalarının hizmetleri kullanmasını önleyici veya zorlaştırıcı faaliyet (spam, virus, truva atı, vb.) işlemlerde bulunamaz.
9.15. SATICI’ya ait internet sitesinin üzerinden, SATICI’nın kendi kontrolünde olmayan ve/veya başkaca üçüncü kişilerin sahip olduğu ve/veya işlettiği başka web sitelerine ve/veya başka içeriklere link verilebilir. Bu linkler ALICI’ya yönlenme kolaylığı sağlamak amacıyla konmuş olup herhangi bir web sitesini veya o siteyi işleten kişiyi desteklememekte ve Link verilen web sitesinin içerdiği bilgilere yönelik herhangi bir garanti niteliği taşımamaktadır.
9.16. İşbu sözleşme içerisinde sayılan maddelerden bir ya da birkaçını ihlal eden üye işbu ihlal nedeniyle cezai ve hukuki olarak şahsen sorumlu olup, SATICI’yı bu ihlallerin hukuki ve cezai sonuçlarından ari tutacaktır. Ayrıca; işbu ihlal nedeniyle, olayın hukuk alanına intikal ettirilmesi halinde, SATICI’nın üyeye karşı üyelik sözleşmesine uyulmamasından dolayı tazminat talebinde bulunma hakkı saklıdır.
10. Cayma Hakkı
10.1. ALICI; mesafeli sözleşmenin mal satışına ilişkin olması durumunda, ürünün kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içerisinde, SATICI’ya bildirmek şartıyla hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkını kullanabilir.. Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile hizmetin ifasına başlanan hizmet sözleşmelerinde cayma hakkı kullanılamaz. Cayma hakkının kullanımından kaynaklanan masraflar SATICI’ ya aittir. ALICI, iş bu sözleşmeyi kabul etmekle, cayma hakkı konusunda bilgilendirildiğini peşinen kabul eder.
10.2. Cayma hakkının kullanılması için 14 (ondört) günlük süre içinde SATICI' ya iadeli taahhütlü posta veya eposta ile yazılı bildirimde bulunulması ve ürünün işbu sözleşmede düzenlenen "Cayma Hakkı Kullanılamayacak Ürünler" hükümleri çerçevesinde kullanılmamış olması şarttır. Bu hakkın kullanılması halinde,
a) 3. kişiye veya ALICI’ ya teslim edilen ürünün faturası, (İade edilmek istenen ürünün faturası kurumsal ise, iade ederken kurumun düzenlemiş olduğu iade faturası ile birlikte gönderilmesi gerekmektedir. Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş iadeleri İADE FATURASI kesilmediği takdirde tamamlanamayacaktır.)
b) İade formu,
c) İade edilecek ürünlerin kutusu, ambalajı, ürün üzerindeki etiket çıkarılmadan ve varsa standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak teslim edilmesi gerekmektedir.
d) SATICI, cayma bildiriminin kendisine ulaşmasından itibaren en geç 14 (ondört) günlük süre içerisinde toplam bedeli ve ALICI’yı borç altına sokan belgeleri ALICI’ ya iade etmek ve 10 (on) günlük süre içerisinde malı iade almakla yükümlüdür.
e) ALICI’ nın kusurundan kaynaklanan bir nedenle malın değerinde bir azalma olursa veya iade imkânsızlaşırsa ALICI kusuru oranında SATICI’ nın zararlarını tazmin etmekle yükümlüdür. Ancak cayma hakkı süresi içinde malın veya ürünün usulüne uygun kullanılması sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan ALICI sorumlu değildir.
f) Cayma hakkının kullanılması nedeniyle SATICI tarafından düzenlenen kampanya limit tutarının altına düşülmesi halinde kampanya kapsamında faydalanılan indirim miktarı iptal edilir.
11. Cayma Hakkı Kullanılmayacak Ürünler
ALICI’nın isteği veya açıkça kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan özel sipariş ürünlerin iadesi mümkün değildir. Ayrıca Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin cayma hakkının kullanılması daYönetmelik gereği mümkün değildir.
12. Temerrüt Hali ve Hukuki Sonuçları
ALICI, ödeme işlemlerini kredi kartı ile yaptığı durumda temerrüde düştüğü takdirde, kart sahibi banka ile arasındaki kredi kartı sözleşmesi çerçevesinde faiz ödeyeceğini ve bankaya karşı sorumlu olacağını kabul, beyan ve taahhüt eder. Bu durumda ilgili banka hukuki yollara başvurabilir; doğacak masrafları ve vekâlet ücretini ALICI’dan talep edebilir ve her koşulda ALICI’nın borcundan dolayı temerrüde düşmesi halinde, ALICI, borcun gecikmeli ifasından dolayı SATICI’nın uğradığı zarar ve ziyanını ödeyeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
13. Yetkili Mahkeme
İşbu sözleşmeden doğan uyuşmazlıklarda şikayet ve itirazlarda, satıcının ikametgahındaki yetkili mahkemeler geçerlidir.